Varumärke och webb

Hur bygger man ett starkt varumärke och en bra hemsida?

Varumärket är företagets personlighet och hänger ihop med goodwill. Ofta finns en bra storytelling bakom varje varumärke och det är ofta intressant för målgruppen att känna till. Jag tycker det är viktigt att hålla det enkelt och framförallt äkta. 

Det är alltid intressant, oavsett om det rör sig om ett nystartat företag eller väletablerat, som önskar skapa eller förbättra sin varumärkesprofil. Jag är lyhörd och gör mitt bästa för att lyssna in vad du som kund har för behov och önskemål.

En informativ hemsida är viktig. Kom också ihåg, att det är en plats där du äger all information. Så ta vara på den. Fundera på vad syftet är, om det handlar om ren information eller om den till exempel ska fungera som en plattform för att generera försäljning. I dagens mediabrus är tiden du har för att presentera ditt syfte bara några sekunder, sedan scrollas det vidare. 

Jag hjälper dig gärna med att nå ut med ditt budskap i text, bild och struktur. Det behöver inte alltid vara ny text. Det är också nyttigt att då och då se över sina texter till exempel. Och gärna ta en extra koll ifall de är maskinellt framtagna. Skicka en förfrågan här.
Logotyper
Här är ett par exempel på logotyper jag skapat.
Sök